X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.in.wybór zawodu),- umiejętność planowania pracy, odpoczynku i relaksu.Wspieranie powinno być prowadzone się zarówno w formie zajęć grupowych jaki w formie zindywidualizowanej pomocy.4.Pomoc szczególnie zdolnym dzieciom i mtodzieży niepełnosprawnej.5.Współpraca ze środowiskiem rodzinnym w zakresie:lidentyfikacji predyspozycji i uzdolnień, począwszy od wieku przedszkolnego (np.wskazywanie odpowiedniej literatury);l- doboru sposobów stymulacji rozwoju dziecka, czuwania nad jego zrównoważeniem, z uwzględnieniem sfery emocjonalnej, moralnej i fizyczne-ruchowej;- formowania prawidłowych relacji rodzinnych (przeciwdziała­nie nadmiernej koncentracji rodziców na dziecku zdolnym, szu­kanie mocnych stron u pozostałych dzieci, uwzględnianie potrzeb rozwojowych wszystkich dzieci w rodzinie).6.Współpraca ze środowiskami zorganizowanego kształcenia i wychowania poprzez:- konsultacje z nauczycielami, wychowawcami, pedagogami (psychologami) szkolnymi, instruktorami zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych;- udostępnianie narzędzi badawczych możliwych do zastosowa­nia w szkole (przedszkolu);- prowadzenie obserwacji dzieci na terenie szkół (przedszkoli);- wypracowywanie wspólnie z pracownikami szkół i placówek programów działań dydaktycznych i wychowawczych, adreso­wanych do dzieci zdolnych (uwzględniających rozwój emocjonalne- społeczny i kształtowanie u nich konstruktywne­go systemu wartości), m.in.współorganizowanie działań tych dzieci na rzecz innych.7.Udział w doskonaleniu kadry pedagogicznej szkół, w szkoleniach organizowanych przez placówki doskonalenia nauczycieli i wspie­ranie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.8.Doradztwo w konstruowaniu programów wychowawczych dla indywidualnych uczniów oraz dla klas grupujących uczniów zdolnych.9.Współpraca z fundacjami, stowarzyszeniami, samorządami i inny­mi instytucjami wspierającymi rozwój uczniów szczególnie uzdol­nionych.10.Pomoc w organizowaniu dla uczniów zdolnych warsztatów, róż­nych form wypoczynku, kontaktów z ciekawymi ludźmi, itp.11.Gromadzenie i udzielanie informacji na temat:- prawnych możliwości wspierania uzdolnionych dzieci i młodzieży,- specjalnych programów szkół i klas oraz nauczycieli pracują­cych z takimi uczniami,- fundacji i stowarzyszeń zajmujących się dziećmi zdolnymi,- możliwości doskonalenia nauczycieli w zakresie pracy z uczniem zdolnym,- literatury.(…)Wykłady z pedagogiki.Wypisy z lektur.358Egzemplarz bezpłatny, do użytku wewnętrznego [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl
  • Copyright � 2016 (...) chciałbym posiadać wszystkie oczy na ziemi, żeby patrzeć na Ciebie.
    Design: Solitaire