[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.in.wybór zawodu),- umiejÄ™tność planowania pracy, odpoczynku i relaksu.Wspieranie powinno być prowadzone siÄ™ zarówno w formie zajęć grupowych jaki w formie zindywidualizowanej pomocy.4.Pomoc szczególnie zdolnym dzieciom i mtodzieży niepeÅ‚nosprawnej.5.Współpraca ze Å›rodowiskiem rodzinnym w zakresie:lidentyfikacji predyspozycji i uzdolnieÅ„, poczÄ…wszy od wieku przedszkolnego (np.wskazywanie odpowiedniej literatury);l- doboru sposobów stymulacji rozwoju dziecka, czuwania nad jego zrównoważeniem, z uwzglÄ™dnieniem sfery emocjonalnej, moralnej i fizyczne-ruchowej;- formowania prawidÅ‚owych relacji rodzinnych (przeciwdziaÅ‚anie nadmiernej koncentracji rodziców na dziecku zdolnym, szukanie mocnych stron u pozostaÅ‚ych dzieci, uwzglÄ™dnianie potrzeb rozwojowych wszystkich dzieci w rodzinie).6.Współpraca ze Å›rodowiskami zorganizowanego ksztaÅ‚cenia i wychowania poprzez:- konsultacje z nauczycielami, wychowawcami, pedagogami (psychologami) szkolnymi, instruktorami zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych;- udostÄ™pnianie narzÄ™dzi badawczych możliwych do zastosowania w szkole (przedszkolu);- prowadzenie obserwacji dzieci na terenie szkół (przedszkoli);- wypracowywanie wspólnie z pracownikami szkół i placówek programów dziaÅ‚aÅ„ dydaktycznych i wychowawczych, adresowanych do dzieci zdolnych (uwzglÄ™dniajÄ…cych rozwój emocjonalne- spoÅ‚eczny i ksztaÅ‚towanie u nich konstruktywnego systemu wartoÅ›ci), m.in.współorganizowanie dziaÅ‚aÅ„ tych dzieci na rzecz innych.7.UdziaÅ‚ w doskonaleniu kadry pedagogicznej szkół, w szkoleniach organizowanych przez placówki doskonalenia nauczycieli i wspieranie wewnÄ…trzszkolnego doskonalenia nauczycieli.8.Doradztwo w konstruowaniu programów wychowawczych dla indywidualnych uczniów oraz dla klas grupujÄ…cych uczniów zdolnych.9.Współpraca z fundacjami, stowarzyszeniami, samorzÄ…dami i innymi instytucjami wspierajÄ…cymi rozwój uczniów szczególnie uzdolnionych.10.Pomoc w organizowaniu dla uczniów zdolnych warsztatów, różnych form wypoczynku, kontaktów z ciekawymi ludźmi, itp.11.Gromadzenie i udzielanie informacji na temat:- prawnych możliwoÅ›ci wspierania uzdolnionych dzieci i mÅ‚odzieży,- specjalnych programów szkół i klas oraz nauczycieli pracujÄ…cych z takimi uczniami,- fundacji i stowarzyszeÅ„ zajmujÄ…cych siÄ™ dziećmi zdolnymi,- możliwoÅ›ci doskonalenia nauczycieli w zakresie pracy z uczniem zdolnym,- literatury.(…)WykÅ‚ady z pedagogiki.Wypisy z lektur.358Egzemplarz bezpÅ‚atny, do użytku wewnÄ™trznego
[ Pobierz całość w formacie PDF ]